کد خبر: ۴۶۰۱
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

نوجوان محله الهیه نفر دوم ژیمناستیک استان

ستایش صادقی که ژیمناستیک را از چهار سالگی شروع کرده می‌گوید: این رشته مادر، به انعطاف بدنی و سرعت و چابکی کمک بسیار می‌کند و اگر در آینده بخواهم سایر ورزش‌ها را ادامه دهم، بدنی آماده و سریع دارم.

سریع و چابک است. ژیمناستیک باعث شده است بدنی نرم و منعطف و پرسرعت داشته باشد. از هفت‌سالگی این رشته ورزشی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرده و توانسته است در مسابقات استانی در سال‌های مختلف، مقام‌های نخست تا سوم را کسب کند. به دبیرستان مروارید آمده‌ایم تا با این دانش‌آموز موفق الهیه گفت‌وگو کنیم.

ستایش صادقی، دانش‌آموز کلاس هفتم و متولد‌۱۳۸۸ است. عزمش را جزم کرده است تا بعد‌از وقفه‌ای کوتاه دوباره در مسابقات بین‌المللی افتخارآفرینی کند.

انعطاف و تمرکز با ژیمناستیک

ستایش فرزند اول خانواده است و پدر و مادرش در‌زمینه ورزش و تحصیل او را حمایت می‌کنند. از کودکی انعطاف بدنی خوبی داشته است و به‌همین دلیل مادرش تصمیم می‌گیرد او را در کلاس‌های ژیمناستیک ثبت نام کند.

ستایش خوشحال است که ورزش را با یک رشته مادر شروع کرده است و می‌گوید: ژیمناستیک به انعطاف بدنی و سرعت و چابکی کمک بسیار می‌کند و اگر در آینده بخواهم سایر ورزش‌ها را ادامه دهم، بدنی آماده و سریع دارم. این رشته را از چهار‌سالگی شروع کردم، البته همیشه مقطعی بود و چند‌ماهی بین هر‌دوره کلاس فاصله می‌افتاد، اما از کلاس اول به‌صورت جدی آن را ادامه دادم.

ژیمناستیک رشته دوست‌داشتنی و مورد‌علاقه ستایش است و استعداد زیادی هم در آن دارد. او می‌گوید: برای انجام حرکات این رشته تمرکز زیادی لازم است. تمرینات آن سخت، اما لذت‌بخش است. قدرت تمرکز در این رشته در حفظ دروس کمک بسیار به من کرده است و نمرات خوبی دارم.

ستایش سال گذشته در مسابقات استانی این رشته که در سالن سجاد مشهد برگزار شد، شرکت کرد و مقام دوم را به دست آورد. او از همان هفت‌سالگی در مسابقات مختلف استانی شرکت کرده و در این رشته مدال‌های دیگری به دست آورده است.

روان‌شناسی، راهگشای مشکلات

او به رشته روان‌شناسی علاقه بسیار دارد و می‌خواهد تحصیلات آکادمیک خود را در این رشته دنبال کند. می‌گوید: از ارتباط با دیگران لذت می‌برم و درباره اتفاقاتی که در زندگی آن‌ها می‌افتد، کنجکاو‌م و دوست دارم از هر راهی که می‌توانم در سختی‌ها به آن‌ها کمک کنم.

ستایش همت و پشتکار زیادی برای رسیدن به اهدافش دارد و همیشه برای تک‌تک لحظات زندگی برنامه‌ریزی می‌کند و از دوستانش می‌خواهد قدر این روز‌ها را بدانند و علایقشان را تا رسیدن به نتیجه دنبال کنند.

زهرا سلامی، مدیر دبیرستان مروارید، از ستایش و سایر دانش‌آموزان این مدرسه که برای رسیدن به اهدافشان برنامه دارند، حمایت کرده است. او تلاش می‌کند که آن‌ها با آرامش و بدون استرس به تمرینات بروند و در مسابقات حضور داشته باشند. می‌گوید: حمایت از دانش‌آموزان فعال در حوزه‌های مختلف باعث رشد سایر دانش‌آموزان مدرسه نیز شده است.

آن‌ها از دانش‌آموزانی که در این مسیر موفق شده‌اند، راهنمایی می‌گیرند. البته دانش‌آموزانی مثل ستایش که توانستند در حوزه‌های ورزشی، علمی و هنری بدرخشند در درس‌های خود نیز موفق هستند. آن‌ها درکنار این فعالیت‌ها به درس خود نیز اهمیت می‌دهند و در هر دو زمینه رشد می‌کنند.

ارسال نظر